недеља, 6. октобар 2013.

Trance

Danas malo tezi zadatak imam, da objasnim nesto sto nisam ne razumem, dok cesto puta to slusam, i slusam o tome. Recimo da sam ipak mnogo bolje upuceniji od prosecnog gradjanina ove drzave, ali da sam ipak miljama daleko za onima koji ovu temu drze u malom prstu.

Koliko ljudi postoji na ovoj planeti za koje se moze reci da imaju dzuboks u glavi, ili im je to cak i nadimak? Siguran sam da ih ima puno. I ja sam jedan od njih od njih nekolicine. Pocelo je sve od dve kasete. Od kasete Duck i Funky G. Prvi kontakti sa muzikom, prvi razred, prve zurke, pod znacima navoda, ali ni ne moraju ipak navodnice, jesu to bile zurke. Recimo da posle ide Prodigy, sto je jako nelogican sled desavanja, ali jedan prijatelj stariji je jako voleo tu grupu i onda smo navlacili majice preko glave i djuskali uz te hitove. Onda krece rep, gledanje MTV-a, prvi diskovi, prve kradje diskova, ne bi o izvodjacima. Negde pre repa ili posle njega su se potkrali i narodnjaci, oni teski, grand i ti fazoni, i mogu da kazem da jako dobro baratam grandovim fondom pesama. Nikad ih nesto nisam vole i slusao ali sam ih znao. Cast nekim pesmama. Posle toga dolazi malo rok, sve vreme tankom linijom podvucenim i popom. Kafanske idu posle toga, kad krecem vec po kafanam da bancim, a tek kasnije metal i ostali tipovi muzike. Ako sam nesto propustio, neki zanr, slucajno sam ga propustio.

Ali ipak ovaj put bih po koju rec napisao o jednoj drugoj vrsti muzike. Za pocetak citirao bi Cavketa: Danasnja mladez, svoju zabavu nalazi na rejvovima, tu je i matora ekipa i klinci, ja nesto nisam ljubitelj ove muzike jer mi sve ovo lici na zurku za robote, ali prihvatam da mozda gresim i da sam jednostavno mator. Kazu da poceci zalaze ipak malo ranije 95e, ali revoluciju koju je napravila stvar od Astral projecta – Mahadeva, je sigurno pomerila granice trens muzike i samoga rejva. 7 minuta cistog sexa, sto bi reko jedan prijatelj trenser, su sigurno najjcesci ringtone svih nokijinh uredjaja ako se izuzme nokia tune. Rame uz rame je isla Kabalah, od isto Astrala, a ostalo je istorija. Moj put je isao ipak malo drugacije, recimo da je prvo nesto nalik tome sto sam slusao bio Skazi, mozda jos u 7om ili 8om osnovne, posle toga ide fino zatisje, dok nisam izvalio Eskima na nekoj bleji i zaludeo se nekim pesmam npr Eskimo-Hello Moto, posle toga dublje ulazim u pricu, ja tek tada izvaljujem Astrala, 1200 mikrograma, ili nesto peto (slabo uopste pamtim imena izvodjaca, jedino ako su bas dobri, a ovako me uopste ne zanima ko je izvodjac), ja uopste ni ne pravim razlike izmedju dobrog i loseg trensa, progresiva ili minimala, dobro dark trance je lako prepoznati, ali ostalo mi ne ide nikako. Prvi trens mi je bio na otovrenom, kad sam bio sam, bio sam pre toga vec na nekoj zurci i dosta se napio i ono drugo, i vracajuci se kuci pozvan sam na zurku na otovrenom sa nekim prijateljima, bilo je puno ljudi i brzo smo se izgubili, a ja se uopste nisam ni za tren iscimao da ih potrazim, samo sam se ‘’vozio’’ sa napoljenom masom i gledao u DJa kao u totem. Poslednji put sam bio na trensu u Novom Sadu sasvim slucajno kao i ovaj prvi put, isto pijan isto i ono drugo, sa gomilom prijatelja, ali ipak u klubu koji prima 50 ljudi, tada sam se i prvi put popeo kod DJa i bilo je odlicno!

E sad. Ako cemo iskreno, niko normalan ne voli da slusa trens. Realno? Da li samo puknuti mozgovi mogu uzivati u njemu? Da li samo izdrogirani mozgovi moraju uzivati u njemu? Da pricam o vezi droge i trensa, izlisno je. Na kraju krajeva da li je to djavolja muzika? Takvi prelazi, takvi zvukovi, kao iz rupe nekog, ili podruma. Pogledajte samo slike sa omotima, to su vecinom ili varijacije na temu droge (tipa neki esid, na kome je nacrtano sunce koje se smeje ili tako nesto, pa sve do preko imena ivodjaca kao npr onih starih 666). Jedno je sigurno, ako se u paklu slusa muzika, slusa se trens.

Znam i ljude koji ne mogu organski da ga podnesu, odma pocne da im se vrti u glavi od njega i krenu da povracaju. Desavalo se. Na srecu tih ljudi, covek koji je to pustao u nasim autobusima za gosotvanja je prestao da ide na utakmice. Da li sam u ovoj igri konacno nasao zlatnu granicu? Ipak gajim neku dozu ljubavi prema trensu, kada npr idem prosli petak na zurku u Bigz na 6om spratu i prolazim pored drugog na kome je trens i vidim unutra i 3 prijatleja, tako me povuce da odem, ali ipak se zaustavim. Sto se tice voznje, malo mi smeta, jer putovanja nikad nisam nesto preterano voleo, pa mi je odna losa kombinacija, samo tad mi smeta. Ma ne smeta mi ni tad, lazem i ja.

Teorija zavere. Za kraj teorija zavere mojih prijatelja. Jevreji su nama nametnuli trens (a stvarno vecina ako ne i 90% prvih trens izvodjaca su jevreji iz Izraela), nametnuli su nam ga kao odgovor na nase kolo i ostale narodne igre koje imaju svoje zemlje. Uz miksovanje indijskih ritmova, pokoravaju ljude, valjajuci LSD i praveci sto jaci i dublji trens. Zasto se vojnicima u Avganistanu pusta bas trens, sigurno da i CIA ima udela iza svega ovoga...

Нема коментара:

Постави коментар