недеља, 6. октобар 2013.

Davno zaboravljeni tekst o uraganu Sendi

Mnogo prasine je ostavio uragan ‘’Sendi’’ za sobom, pa in a srpskom internet nebu, koliko in a istom plocniku, kaficima, i ko zna jos gde. Elem, kao i uvek pocecu sa onim sto ja znam o ovoj temi. Ok, trebao je neki ugaran da udari na istocnu obalu Amerike, znaci NY, Cikago, Boston (?), sta je jos na istoku, Indijana(?), Rod Ajlend da nestane, pokusavam da se prisetim NBA klubova koji su na istoku... I onda je taj uragan splasnuo naglo i samo je napravio velike talase, mislim samo pod navodnicima naravno, i onda je poplavio par gradova i ubio kolko ja znam 5 ljudi, a danas dal sam negde procitao, ili mi neko rece, cak i cifru od 33!

Javnost u Srbiji je duboko podeljena cak i oko ovog pitanja. Uvek imamo ekstreme na obe strane spektra neke teme i one koje ta tema samo okrzne, kao npr mene. Nekako tiho i bojazljivo su poceli da se pojavljuju komentari tipa: Ajde Sendi! Sve dok neko nije okacio sliku gde Srbina sa sajkacom, jelen pivom i kokicama posmatra sve to uzivo iz udubnosti svog doma. Svako sa iole malo humora u sebi se nasmejao toj slici. Posle su poceli ‘’live steamovi’’ tj direktni prenosi dogadjaja, a danas sam saznao da je to stvarno i neko gledao. Neko rece takodje i da se opasno smorio, gledajuci spektakl, samo kao gomila vetra, i drvece koje se ljulja.  Valjda je zaspao pa nije stigao da pogleda i kraj filma.

Sve je kulminiralo za mene, kada se na nekom bednom sajtu sa bukvalno bubuljicavu stidenstku klijentelu, nasla top lista od 80ak najboljih statusa o uraganu. Stigao sam mozda do broja 5, i ugasio a od tih 5 sto sam procitao, najoriginalniji mi je bio onaj broj 3 i recenica: MOLEBAN ZA MERILEND! Znaci, imamo te koji su naravno sve ovo okrenuli na salu. Kada sam upitao danas coveka koji je promenio i svoju sliku na drustvenim mrezama u to ime, on je odgvoorio da je njemu ceo taj dogadjaj, jako beznacajan, i zabava prosta, mrzi amerikance, jer su dobili najveci dar a sasvim su ga upropastili i krenuli ka svemu kontra. Mrzi debele amerikance i nema nikakvo osecanje zbog toga sto su umrli u bilo kojem broju.

Bio mi je bas prekjuce jedan prijatelj sa fakulteta u gostima u kraju, i dok nisam bio tu upitao je mog prijatelja da li sam ja takav desnicar i ovde, kao sto sam na fakultetu. Bas mi je drago sto su svi u glas odgovorili da ja nisam nikakav desnicar, da me smatraju za najvecu ‘’prodaju’’ u kraju, i da ako sam ja desno da oni to vise ne zele da budu. Izgleda da je moje i malo desno nekome zaista daleko… U tom duhu sam razmisljao i o ovoj temi.

Zamislio sam porodicu. 60 kvadrata, prikolica negde na periferiji Merilenda, samohrana majka, troje dece, dvoje muske, jedno zensko, zensko dete sa lutkom u ruci, decica imaju tregere, a majka ih tesi i grli dok se moli da uragan zaobidje njeu prikolicu. Svi placu, telefonske veze ne rade, nema struje, ima malo vode, coca cole i pite u frizideru. Bice mi zao ako ta porodica ostane bez krova nad glavom, bice mi zao ako oni umru... Drugih amerikanaca, koji su kupili pola hipermarketa, i pobegli u najbolje novo atomsko skloniste sa vec ogromnim zalihama unutra, i ususkani gledaju vesti i cirkaju starbucks kafu mi nije zao, ili barem mi ih nije zao nesto preterano. Tako da zaista ne mogu da likujem nad necijom tugom. Jeste, svasta rade svetu, svasta su radili nama, ali jednostavno ne mogu. Isto kao sto imam misljenje da tokom ovog poslednjeg rata, mi je zao svake zrtve i sa jedne i druge i trece strane, e sad da li podjednako, zavisi i da li je uniformisano lice, ali mi je zao zrtvi! A prica o njihovom broju, samo ih jos dublje zakopova.

Procice i ovo ludilo za samo par dana. U NY ce opet sve biti kako treba, u MOMA muzeju i dalje ce izlagati najrazlitiji umetnici, NY Jenkiji ce pobediti u bejzbolu a Niksi ce izgubiti u basketu, Hilari Klinton ce se vratiti u NY i piti kafu u starbucksu sa svojim prijateljicama koje ce joj pricati kako je sve izgledalo uzivo, od Bila ce dobiti samo osmeh i reci da nista nije bilo toliko strasno, verovanto jer je on bio taj koji je bio u sklonistu i igrao sah, ili se gledao sa nekim na skypeu, a mozda je i bio pijan.


Ljudski zivot nema cenu, ako je u Hriscanstvu najveci greh izvrsiti samoubistvo, onda je za mene isto jako veliki likovati nad necijom, posle njegovog odlaska na ‘’vecna lovista’’. Bas danas sam imao srecu ili ne, ili mozda mozemo reci privilegiju, ili recimo ekskluzivu, da uzivo pricam sa zenom koja je to pokusala da uradi i to skokom sa Nebojsine kule. Dok je pricala u gutala je knedle i imala nesto u ocima. Svaka od NY 33 zrtve, je dovela do istog osecaja barem petoduplo vise ljudi. Neko od tih ljudi je dobar covek. Nije moralo to da mu se desi 30og oktobra dve hiljade dvanaeste.

Нема коментара:

Постави коментар